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Ihde & Partner Rechtsanwälte
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Dimensionen der Panoramafreiheit – BGH: Keine Urheberrechtsverletzung an Mauerbild durch Abfotografieren und Aufkleben auf Architekturmodell
/in Aktuelles /von Dr. Marcus Dittmann(BGH, Urteil vom 19.01.2017, Az. I ZR 242/15) Der Bundesgerichtshof hat am 19. Januar 2017 ein Urteil zur Reichweite der Panoramafreiheit gefällt. Inhaltlich geht es in diesem Fall um eine interessante und bislang in höchstrichterlicher Rechtsprechung und Fachliteratur ungeklärte Fallkonstellation aus dem Urheberrecht.
EU Court: Hyperlinking may be a Copyright Violation
/in Aktuelles /von Dr. Marcus DittmannIn September 2016 the European Court of Justice handed down a judgement which many observers believe could endanger the freedom of placing hyperlinks, thereby compromising a core functionality of the Internet and free speech (European Court of Justice, judgement of 8 September 2016 in Case C 160/15 – GS Media vs. Sanoma/Playboy vs. GeenStijl, see […]
Update: BGH bestätigt Handelsvertreterausgleich für Thomas Philipps-Marktleiter
/in Aktuelles /von Dr. Kay WagnerDas Oberlandesgericht Oldenburg hatte einer ehemaligen Marktleiterin der Firma Thomas Philipps einen Handelsvertreterausgleich in Höhe von ca. EUR 189.000,00 zuerkannt.
Industrie 4.0 – Industrial Data and Machine-Generated Data under German Law
/in Aktuelles /von Dr. Marcus DittmannMachine-generated data is increasingly gaining in importance and relevance to business activities. Cloud services, online and mobile user activities, server logs, vehicle telemetry, car-sharing services, sensor data, processes in the manufacturing and transport industry generate huge amounts of data. In Germany, a prominent buzzword for this is Industrie 4.0. The internet of things and smart […]
WhatsApp English Language Terms and Conditions do not bind German consumers – Terms and Conditions must be in German Language, Berlin Court of Appeals rules
/in Aktuelles /von Dr. Marcus DittmannThe Berlin Court of Appeals has ruled that WhatsApp’s Terms and Conditions do not bind German consumers, as long as they are available only in English and as long as there is no German version or translation (Kammergericht, Urteil vom 08.04.2016, Az. 5 U 156/14, link to the full decision on the Verbraucherzentrale website).